• img_0286_1… a takto si ho užívame

1. turnus 8.-12. júla

Pondelok, 8. júla - 12. ročník tábora sme začali klasicky. Po zahájení tábora pani starostkou sme deti rozdelili do 5 skupín. Skupina najstarších sa vybrala na cyklotúru. Dali až 35 km cez Slovnaft, spaľovňu a Dunajskú Lužnú. Poobede v DL na nich čakala teta Monika Laceková vo svojom Ateliéri71 so zaujímavou úlohou: podľa súčasných módnych trendov v streetart t.j. móda ulice bláznivo pomaľovať bielu šiltovku. Niektorí sa do práce hneď pustili, pre niektorých táto výzva nebola ľahká - hlavne nie po cyklotúre a výbornom obede :-) Klinknite sem Mladší sa vybrali s tetou Scarlett a Marekom na cyklotúru do Kalinkova a na zmrzlinu do Dunajskej Lužnej. V silnom protivetre aj to stačilo. V kultúrnom dome sa zatiaľ vo veľkom tvorilo  - zvonkohry a obrázky z piesku mali úspech :-)  Kliknite sem

01-pondelok-20190708_17_1

01-pondelok-20190708_13_101-pondelok-5sk-20190708_04_11.

Utorok, 9. júla - Ďalší deň sme začali cyklotúrou do Šamorína do Kajak kánoe centra za ujom Lajosom. Lode nemôžu chýbať ani jeden rok ….. Poobede za malí vybrali do kina na krásny film Bleskový Manu. Dobre sme si v kine oddýchli. O to ťažšia bola cesta späť do Hamuliakova - opäť v silnom protivetre. Kliknite sem Najstarší po pádlovaní sa vrátili k tete Monike a dokončili si šiltovky. Kliknite sem

02-utorok-5sk-20190709_1602-utorok-20190709_1502-utorok-20190709_42

Streda, 10. júla - Naši najstarší sa hneď ráno vybrali do lezeckého parku v Devínskej Novej Vsi. Hoci niektorí mali veľké reči, ale keď prišlo k lámaniu chleba, odvaha ich prešla …. je to prvý krát, čo sme boli v Ľanovom parku Tarzánia, a nakoľko všetci boli z neho nadšení, určite sa sem ešte vrátime Kliknite sem. Mladšie skupiny sa zatiaľ pohrali na ihrisku a zabicykľovali do Dunajskej Lužnej na zmrzlinu. S Tinou si vytvorili vlastnú hru: lopárik s pingpongovou loptičkou. Kliknite sem

03-streda-20190710_23_103-streda-20190710_36_103-streda-5sk-20190710-_05_1

Štvrtok, 11. júla - Dnes nás čakal celodenný výlet. Mali sme v pláne navštíviť najväčšie podzemné jazero v Európe Seegrotte pri Viedni. Bohužiaľ, kvôli neplánovaným údržbárskym prácam je jaskyňa zatvorená a na poslednú chvíľu sme museli zmeniť naše plány. Bola nám odporúčaná návšteva rómskeho mesta Carnuntum za Hainburgom. A neoľutovali sme. Boli sme tu takmer 3 hodiny. Výklad pani sprievodkyne bol naozaj zaujímavý a veľa vecí sme sa dozvedeli z času Rimanov (napr. čo je to amfora, vážila 19 kg, v nej prevážali olivový olej,  jedli po ležiačky, len pravou rukou, na večeru mali až 5-6 hlavných jedál - je to veľmi veľa, tak medzi jedlami si vyprázdňovali žalúdky…dnes sa to volá bulímia ….  dievčatá sa vydávali od veku 12 rokov, chlapci sa ženili od 16 rokov, vidlička je novodobý vynález, jedli lyžicou, videli sme rímsky McDonald a rímsky Aupark (obchodný dom), boli sme v rímskych kúpeľoch, kde sa vymieňala voda až každých 10-14 dní (chlór nepoznali .. ako mohla vyzerať voda po 2 týždňoch???), videli sme podlahové kúrenie, Dianka a Erik boli oblečení do dobového oblečenia, vyskúšali sme rímske tablety …. dozvedeli sme sa veľa ďalších zaujímavostí). A po hodinke, veľmi takticky :-) ,  deti mali oddych na detskom ihrisku. Obed sme si dali pri pohanskej bráne. Cestou späť sme sa zastavili na super zmrzlinu v DL. :-) A po návrate do Hamuliakova v dlhom rade sa stálo na jazdu na kolobežke :-) Kliknite sem

04-stvrtok-20190711_03_11img_0277_1img_0299_1

Piatok, 12. júla - Doobeda poriadne pršalo. Ale vynašli sme sa, kultúrny dom a terasa sú dosť veľké, tak nebol problém s priestorom. Najväčšia skupina pripravila pre ostatných rôzne disciplíny: od klasických disciplín ako skákanie švihadlom (Dianka pripravila pre najšikovnejších aj odmeny!), nosenie pinpongových loptičiek, hod lopty do cieľa až po iné kreatívne disciplíny ako hľadania tenisových loptičiek, prenášanie marhuľových kôstok paličkami do druhej nádoby, atď. Za každú zvládnutú disciplínu deti dostali pečiatky na kartičky. Prvotný cieľ bol získať osem pečiatok. Ale nakoľko deti to zvládli rýchlo, zvýšili sme métu a to na 20 pečiatok za dve odmeny. :-) Následne si deti mohli vybrať medzi obrázkami z piesku alebo pletením paličiek z levandule - vďaka Dianka! Po výbornom obede prestalo pršať a konečne sme mohli ísť na dlhú prechádzku. Malí išli až hodinku ….. Po návrate na nás čakalo super interaktívne predstavenie pána žongléra. A buchtyyyyyyyyy ……  Kliknite sem Neuveriteľné, ale prvý týždeň máme za sebou  :-) Milí rodičia, ďakujeme za super deti!

2. turnus 15.-19. júla

Pondelok, 15. júla - Po privítaní účastníkov tábora najstarší s vybrali na cyklotúru na “Koniec sveta”. Poobede tvorili u Moniky Lacekovej v Ateliéri71 v Dunajskej Lužnej. Drôtikovali - ozdobovali fľaše a vyrábali náramky. Kliknite sem Batmani (t.j. cca stredná veková kategória detí) zabicyklovali si do Šamorína, aby si pozreli zvieratá pri Kormoráne. Cestou naspäť sme sa zastavili oddýchnuť. Kultúrny program nám zabezpečila Hanka, ktorá porozprávala príbeh o Julinkiných starostiach - próza, s ktorou vyhrala krajské kolo Hviezdoslavovho Kubína. Medzitým najmenší (Harry Potterovia :-) ) tvorili s Tinou v kultúrnom dome - vyrábali krásne podnosy servítkovou technikou. Poobede sa vymenili.  A potom prišla zaslúžená sladká odmena - fantastické dukátové buchtičky od pani kuchárok.  Kliknite sem

01-pondelok-20190715_13_1201-pondelok-20190715_52_1101-pondelok-20190715_51_11.

Utorok, 16. júla - V utorok veľkí mali ten istý program ako predchádzajúci deň - t.j. cyklotúra a tvorba u Moniky Lacekovej v Ateliéri71. Výsledky práce Kliknite sem Batmani a Harry Potterovia po hodinovej cyklotúre sa zahrali na módnych návrhárov s tetou Monikou. Vraj niektorí - Leo a Milko, by uspeli aj vo svete módy. Poobedie sme trávili obrázkami z piesku a hrou na ihrisku. Kliknite sem

01-utorok-5sk-20190716_27_1102-utorok-20190716_53_102-utorok-20190716_54_1.

Streda, 17. júla - Výsledok dnešného dňa: prejdených 9 km pešo, 15.000 krokov, zvládnuté nakuovanie zmrzliny s 28 deťmi v Tesco na Kamennom námestí :-) Od začiatku: Všetci sme sa vybrali vlakom do Bratislavy. Z Hlavnej stanice sme prešli do Medickej záhrady, kde sme si pozreli/zúčastnili sme sa interaktívneho divadelného stretnutia pre deti na motívy príbehu Roalda Dahla “Čarodejné kvapky”. Bolo to iné, ale veľmi zaujímavé. Po tom, čo sa deti vyšantili na ihrisku, chceli sme ísť na zmrzlinu - kúpiť jeden (ten istý) nanuk pre všetkých. tento návrh u detí neprešiel, nakoľko každý chcel iný. Dali sme sa nahovoriť a išli sme nakúpiť nanuky do Tesca na Kamennom námestí. Bola to skúsenosť pre deti a pre vedúcich tiež. :-) Výborne sme to zvládli.  Zjedli sme ich v príjemnom chládku na námestí. Na tomto námestí je vystavený jeden obraz z rôznych odpadov - veľmi zaujímavé dielo. Potom sme sa vybrali (pešo) do Múzea dopravy. Odporúčame, veľa zaujímavých starých dopravných prostriedkov (vrátane luxusnej motorky pre pána bývalého ministra od arabského šejka). Do Kvetoslavova sme sa vrátili zdraví, v plnom počte a poriadne unavení :-) Kliknite sem Veľkí po obede sa vybrali do Laser arény… lebo tábor nemôže byť bez laser arény :-)

03-streda-20190717_05_103-streda-20190717_58_103-streda-20190717_78_1

Štvrtok, 18. júla - Dnešný cieľ: FUTURA  - interaktívne prírodovedecké centrum v Mosonmagyaróvári. Mali sme prednášku o zvuku (napr. ako funguje flauta) a tlaku vzduchu (prečo nemôžete stáť v blízkosti vlaku, pre vás vsaje, prečo sú nebezpečné lampióny šťastia), taktiež o slnečnej sústave. Zvyšok času deti behali po 4-poschodovej budove (bývalá sýpka) a skúšali veci. Bol to super deň a každému vrele odporúčame navštíviť vedecké centrum FUTURA www.futuramoson.hu . Netreba sa báť jazykovej bariéry - všetko je v 4 jazykoch (maďarčina, slovenčina, angličtina, nemčina) Kliknite sem

04-stvrtok-20190718_104-stvrtok-20190718_12_104-stvrtok-20190718_58_1.

Piatok, 19.7. - Dnes sme mali celodenný výlet do aquaparku v X-Bionics a následne výborný obed v reštaurácii Gurman v Hamuliakove. Kliknite sem

05-piatok-20190719_09_105-piatok-20190719_10_1.

A máme za sebou už 12. ročník letného tábora. Ďakujeme za fantastické počasie (optimálne - stále okolo 23-25 °C), ďakujeme za výborné deti, sme nesmierne radi, že sa nikomu nič nestalo a do tretice ďakujeme za dva týždne plné zážitkov!!!

Posted by Julka @ 10:32

• Napíšte vaš komentár

upozornenie: Administrátori stránky môžu váš komentár zmazať, komentáre sa kontrolujú a až po kontrole sú publikovane. Nie je potrebne zadávať komentáre viac krát.